Warme havermoutpap met banaan recept

warme-havermoutpap-header

Naast de producten van Eezzie kun je eindeloos variëren met gezonde ontbijtjes en lunches. Het leek mij leuk om wat recepten met je te delen. Bij deze een recept voor warme havermoutpap met banaan.

De voordelen van havermout

  • Omdat havermout veel vezels bevalt, heb je sneller een vol gevoel. Dit volle gevoel houd je ook vrij lang, wat voorkomt dat je na je ontbijt weer snel trek krijgt.
  • De aanwezige koolhydraten in havermout worden langzaam door je lichaam opgenomen. Een groot voordeel hiervan is dat je voor een langere periode een regelmatige bron van energie hebt. Gevolg is dat je bloedsuikerspiegel beter in balans blijft.

Havermout zorgt lang voor een vol gevoel.

Eindeloos variëren

Je kunt eindeloos variëren met warme havermoutpap. De basis van het ontbijt kun je alleen met havermout en melk maken. Wil je de havermoutpap iets voedzamer maken, voeg dan een geprakte banaan toe. Ook is het lekker om tijdens het opwarmen van de pap wat kruiden, bijvoorbeeld speculaaskruiden of kaneel, toe te voegen. In principe kun je er alles in doen wat jij lekker vindt! Zelf maak ik de havermoutpap ook regelmatig met stukjes appel en rozijnen. Als toppings kun je er op doen wat jij lekker vindt, maar de granola van Eezzie is er heerlijk op! Ook kun je er bijvoorbeeld vers fruit, kokosrasp, notenpasta of stukjes pure chocola op doen. Bij dit recept heb ik er de granola met chocolade op gedaan, door de warmte van de havermoutpap smelt de chocolade. Een super lekker ontbijt of lunch voor de chocolade liefhebber!

Recept warme havermoutpap met banaan

Ingrediënten:

(voor 1 persoon)

Voor de havermoutpap:

  • 30 gram havermout
  • 1 banaan
  • 150 ml melk (soort melk naar eigen keuze)

Voor de toppings:

Zo maak je de warme havermoutpap:

1. Doe de havermout en melk in een pannetje
2. Prak de banaan fijn en voeg deze toe aan de havermout en de melk
3. Warm de havermoutpap langzaam op tot het begint te pruttelen. Blijf regelmatig roeren zodat het niet aanbakt in het pannetje
4. Zodra de melk goed ingedikt is en warm, kun je bijna genieten van je ontbijt of lunch
5. Doe de warme havermoutpap in een kom en maak af met de toppings

warme-havermoutpap-1
warme-havermoutpap-2
warme-havermoutpap-3
warme-havermoutpap-4
warme-havermoutpap-5

Eet smakelijk!

Nog meer variaties voor een warme havermoutpap?

Dit is mijn favoriete ontbijt in de herfst/winter, maar zoals ik al aangaf kun je eindeloos variëren. Wie weet deel ik binnenkort nog een recept voor warme havermoutpap!

Veel liefs,
Bianca

2 Reviews

Reactie toevoegen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *